Informacje o kampanii

KAMPANIA  RÓŻ SIĘ DO LEKARZA

„Róż się do lekarza” jest pierwszą ogólnopolską informacyjno-edukacyjną kampaniąnt. trądziku różowatego, zainicjowaną przez Instytut Komunikacji Zdrowotnej we współpracy z Polskim Towarzystwem Dermatologicznym.

Kampania wspierana jest przez środowisko ekspertów, którzy tworzą Radę Ekspertów kampanii:

  • dr hab. n. med. Lidię Rudnicką, prezes Polskiego Towarzystwa Dermatologicznego, specjalistę dermatologa
  • mgr Monikę Ruckgaber-Jurewicz, psychologa, eksperta Instytutu Komunikacji Zdrowotnej

Ambasadorem kampanii jest Rafał Bryndal.

Co chcemy osiągnąć?

Celem kampanii jest:

  • zwiększenie świadomości Polaków na temat trądziku różowatego
  • zachęcenie Polaków do konsultacji niepokojących objawów choroby z lekarzem dermatologiem
  • zwrócenie uwagi na społeczno-psychologiczny aspekt trądziku różowatego

Poprzez kampanię organizatorzy chcą zwrócić uwagę Polaków na problem trądziku różowatego, najczęstsze objawy, oraz zachęcić do konsultacji z dermatologiem symptomów choroby. Wczesne rozpoznanie trądziku różowatego i rozpoczęcie leczenia to szansa na uniknięcie rozwoju choroby i jej zaostrzeń. Jak podkreślają eksperci, nieleczony trądzik różowaty to problem niezwykle uciążliwy, który w znaczący sposób wpływa na jakość życia pacjentów, ich relacje społeczne, życie zawodowe, stąd niezwykle ważne jest wczesne rozpoznanie i włączenie leczenia.

Do kogo mówimy?

Kampania skierowana jest do kobiet w wieku 30+, które znajdują się w grupie ryzyka zachorowania na trądzik różowaty.  Ma ona pomóc im we wczesnym rozpoznaniu choroby i zachęcić do zgłoszenia się do dermatologa. Przy pomocy kobiet organizatorzy kampanii chcą także dotrzeć do mężczyzn, zmagających się z trądzikiem różowatym, gdyż często to kobiety motywują do działania i zachęcają mężczyzn do większej dbałości o zdrowie i konsultacji z lekarzem problemów ze zdrowiem.

Jak to robimy?

Na potrzeby kampanii została uruchomiona strona internetowa www.rozsiedolekarza.pl, na której za pomocą krótkiego testu można sprawdzić potencjalne ryzyko wystąpienia problemów z trądzikiem różowatym.

W ramach kampanii powstał spot, którego celem jest zwrócenie uwagi, na psycho-społeczny aspekt trądziku różowatego – chorobę, która może powodować dyskomfort psychiczny – obniżać samoocenę, a także budować obawy przed brakiem akceptacji ze strony społeczeństwa.

W trakcie trwania kampanii prowadzona jest  szeroka komunikacja do mediów z udziałem ekspertów. Nawiązano także współpracę z blogerami: BlessTheMess, AlinaRose, Element Żeński  oraz Agata Ma Nosa, które będą promować kampanię na swoich kanałach.

 

BIURO PRASOWE KAMPANII RÓŻ SIĘ DO LEKARZA:

Hill+Knowlton Strategies 

Katarzyna Walewska, katarzyna.walewska@
hkstrategies.com
, tel. 691 217 333

Oliwia Gissel, oliwia.gissel@
hkstrategies.com
, tel. 696 992 591

 

Kampania „Róż się do lekarza” zainicjowana  przez Instytut Komunikacji Zdrowotnej we współpracy z Polskim Towarzystwem Dermatologicznym jest wspierana przez firmę Galderma Polska.

 

RÓŻ SIĘ DO LEKARZA to pierwsza informacyjno-edukacyjna kampania nt. trądziku różowatego

PARTNERZY KAMPANII