Informacje o kampanii

Kampania #różsiędolekarza

Kampania „Róż się do lekarza” to ogólnopolska akcja informacyjno-edukacyjna poruszająca temat trądziku różowatego. Odbywa się we współpracy z Polskim Towarzystwem Dermatologicznym.

Cel kampanii

Trądzik różowaty to przewlekła choroba, która wcześnie rozpoznana może być skutecznie leczona.

W związku z tym zależy nam, by:

  • zwiększyć świadomość wśród Polaków i zachęcić do konsultacji niepokojących objawów trądziku różowatego,
  • zwrócić uwagę na społeczno-psychologiczny aspekt trądziku różowatego,
  • przybliżyć zagadnienia związane z przebiegiem leczenia trądziku różowatego oraz tego, jak ważne jest konsekwentne stosowanie się do zaleceń lekarza.

Celem kampanii jest zwrócenie uwagi Polaków na problem trądziku różowatego i najczęstsze objawy oraz zachęcenie do konsultacji z dermatologiem występujących objawów. Niezwykle ważne jest wczesne rozpoznanie trądziku różowatego, aby wdrożyć leczenie i zahamować rozwój choroby.

Nasi odbiorcy

Działania kampanii skierowane są w stronę kobiet w wieku 30+, które znajdują się w grupie ryzyka zachorowań na trądzik różowaty. Ma ona im pomóc w rozpoznaniu objawów, zachęcić do okresowych badań u lekarza dermatologa i ewentualnego wprowadzenia leczenia.

Idea

Ideą kampanii #różsiędolekarza i motywem przewodnim jest róża, która występuje w nazwie trądziku różowatego. Ten piękny kwiat stał się niejako metaforą kobiet zmagających się z trądzikiem różowatym: z jednej strony symbolizuje delikatność, a z drugiej – ma kolce.

Kwiat, płatki, korzenie, pączki i kolce – cykl życia róży pozwala nam opowiadać w subtelny sposób o tym trudnym i często krępującym temacie. Pragniemy pokazać, że trądzik różowaty nie jest powodem do wstydu. Chcemy zachęcić kobiety do zainteresowania się objawami i leczenia pojawiających się symptomów.

W związku z tym polecamy zapoznać się z materiałem wideo z wystąpienia Prof. dr hab. Wioletty Barańskiej-Rybak, specjalistki dermatologii – wenerologii, członkini wielu towarzystw naukowych, m.in. Polskiego Towarzystwa Dermatologicznego. Podczas wystąpienia prof. Wioletta Barańska-Rybak mówiła o objawach i sposobach leczenia trądziku różowatego oraz odpowiadała na pytania widzów.

   

Nasze działania

W trakcie kampanii prowadzona jest komunikacja w telewizji i mediach społecznościowych. W jej ramach wyemitowana została rozmowa Prof. dr hab. Wioletty Barańskiej-Rybak w programie „Dzień Dobry TVN”. W social mediach nawiązaliśmy współpracę z influencerami z różnych dziedzin: ostafin_ka, diana_dudlinska, aleksandracedro, laurohi, perfekcyjnie_niedoskonala, malwinka.ka oraz 94pln_. Są to osoby:

  • zmagające się z trądzikiem różowatym,
  • prowadzące blogi motywacyjne,
  • zajmujące się pielęgnacją i makijażem.

Aby zatroszczyć się o skórę, do tematu trzeba podejść holistycznie i wziąć pod uwagę wszystkie aspekty codziennego życia z chorobą – jedzenie, pielęgnację, cierpliwość, samoakceptację i walkę ze stresem.

Chcemy dotrzeć do jak największego grona odbiorów i przybliżyć problem trądziku różowatego, dlatego zaprosiliśmy do współpracy również Igę z „Bardzo brzydki podcast” oraz Justynę – „Pogadajmy o życiu”.